Szkoła średnia to najważniejszy okres w życiu młodego człowieka. To tutaj każdy z nas osiąga pełnoletność, dorasta, staje się odpowiedzialny za swoje czyny. Ta szkoła nas przygotowuje do dorosłego życia jako ostatnia. Tutaj decydujemy o swoim przyszłym losie, czy pójdziemy dalej na studia czy wybierzemy może inną drogę.
Wyposażenie szkoły polepsza się z dnia na dzień. Mamy super salę gimnastyczną z siłownią, jednak to co może nam pozazdrościć każda szkoła to klub uczniowski "Żak". Dla niewtajemniczonych jest to z pozoru zwykły sklepik szkolny. Jednak nie dla nas...
W cieplejsze dni podczas przerw wszyscy wychodzą na boisko szkolne, na którym jest plac do gry w piłkę nożną/ręczną oraz siatkówkę. Wszystko to otoczone jest ładną zielenią, co sprawia, że aż nie chce się wracać po dzwonku na lekcje. Czas w szkole biegnie bardzo szybko, a teraz te 3 lata w liceum to naprawdę bardzo niewiele.
Tylko u NAS - jedynej szkole w powiecie - prowadzony jest dziennik elektroniczny oraz Szkolna Platforma Edukacyjna.
Szkolna Platforma Edukacyjna umożliwia prowadzenie lekcji z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz e-learning, co bez wątpienia wpływa na wyjątkową atrakcyjność i stąd stałe podnoszenie wyników nauczania.
Każdy z gabinetów został wyposażony w:
- sprzęt komputerowy
- projektor multimedialny
- sprzęt audio-wizualny
W szkole działają dwie pracownie informatyczne (działające pod kontrolą systemów Microsoft Windows Vista oraz Apple Mac OS X).
Szkoła posiada Certyfikat Zarządzania Jakością zgodny z międzynarodową normą PN-EN ISO 9001:2009.
Charakterystyka nauczania
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Bielawie to szkoła ucząca w systemie 3-letnim, nauka kończy się egzaminem maturalnym. Nieco inaczej niż w szkołach powiatu dzierżoniowskiego zorganizowany jest cykl nauczania.
NIE MAMY NARZUCONYCH ROZSZERZEŃ PRZYPORZĄDKOWANYCH DO KLAS.
Zakres podstawowy wszystkich przedmiotów realizowany jest
w oddziałach klasowych, a zakres rozszerzony realizuje się
w grupach międzyoddziałowych. Przedmioty rozszerzone uczeń wybiera z poniżej zamieszczonej listy tak, aby suma godzin wybranych przedmiotów w trzyletnim cyklu nauczania wynosiła 14 lub 15.
Uczeń może wybrać sobie własną ścieżkę rozwoju - stworzyć swój indywidualny tok nauki zgodny z wymaganiami jakie stawiają wyższe uczelnie przy rekrutacji na konkretny kierunek studiów.
Na podstawie preferencji uczniów tworzone są, po zakończeniu rekrutacji, klasy grupujące,
w większości, uczniów o podobnych zainteresowaniach.
Języki obce uczone są w systemie międzyoddziałowym grupującym uczniów o zbieżnym poziomie zaawansowania umożliwia to dostosowanie tempa i metod pracy do umiejętności
i potrzeb uczniów. Obowiązuje zasada, że jeden język obcy nauczany jest w zakresie rozszerzonym, a drugi w podstawowym, z tym, że dla uczniów, którzy są zainteresowani rozpoczęciem nauki języka angielskiego prowadzona jest także grupa ze zwiększoną ilością godzin dydaktycznych.